Skellefteå Krafts vd: "Förbjud bonusar på affärsenhetsnivå"

25 juni 2026
06:06
Alla i energibranschen vill ha mer samverkan. Men många av bolagen som saluför idén klarar inte ens av att samarbeta internt. Det menar Skellefteå Krafts vd Joachim Nordin.
"Förbjud bonusar på affärenhetsnivå", säger han till Energy Loop i Almedalen.
"Förbjud bonusar på affärenhetsnivå", säger han till Energy Loop i Almedalen.
Samverkan är ett ledord i en energibransch som står inför en gigantisk omställning. Men det är lättare sagt än gjort.
Och viljan att samarbeta externt matchas långt ifrån alltid av förmågan att göra det internt.
