Kundnöjdheten i energibranschen lägsta på 18 år

17 nov. 2025
09:02
Kundnöjdheten i energibranschen faller till 62,4 som är den lägsta nivån sedan 2007 enligt Svenskt Kvalitetsindex.
Här är bolagen i branschen som har mest – och minst nöjda kunder.
Här är bolagen i branschen som har mest – och minst nöjda kunder.
Svenskt Kvalitetsindex (SKI) har sedan 2005 mätt kundnöjdheten bland privat- och företagskunder inom elhandel, elnät och fjärrvärme. För 2025 landar kundnöjdheten i branschen på 62,4 vilket är den lägsta nivån sedan 2007.
I en studie tidigare i år riktad till branschens beslutsfattare lyfter aktörerna själva komplexa regelverk och brist på politisk långsiktighet som stora hinder.
Bli medlem för att fortsätta läsa
✓ All vår journalistik om energibranschen
✓ Träffa entreprenörer och investerare på våra meetups
✓ Exklusiva investerar-databaser